Negombo & Sigiriya

Eindelijk eens tijd om jullie te laten weten dat we ons hier goed vermaken. Afgelopen zondag vertrokken we vanuit Amsterdam eerst naar Londen. Daar hadden we ruim twee uur om over stappen. Alles verliep goed en voordat we het wisten waren we van terminal 5 in terminal 3 aangekomen. Daar hebben we maar even gewacht totdat we aan boord gingen van het vliegtuig van Srilankan. Prima vliegmaatschappij met zeer vriendelijk personeel, dat beloofd wat voor Sri Lanka!

Na een uur of 10 maakten we een tussenstop op de Malediven. Hier konden we blijven zitten en hadden we tevens uitzicht op de mooie zee, kunnen we dat land ook van ons lijstje strepen.

Na een uurtje wachten vlogen we verder naar onze eindbestemming Colombo. Keurig op tijd kwamen we aan en was de vraag is onze bagage ook meegekomen? Na de security check en weer wat stempels rijker konden we onze reistas ophalen!

De taxi stond al op ons te wachten, maar voordat we naar ons hotel gingen wilden we eerst graag de treinkaartjes ophalen. Dit kon op de luchthaven, zo hadden we gelezen. En jawel, even wachten en de treinkaartjes werden geprint.

Na een klein halfuurtje rijden, kwamen bij ons eerste hotel aan. Het zag er allemaal keurig uit met een enorm bed. Helemaal goed om de gemiste slaap in te halen. En dat is goed gelukt, bijna 10 uur aan in stuk door geslapen en weg is onze jetlag (nouja, daar hebben we dus geen last van gehad).

De volgende ochtend stond onze taxi voor de komende vier dagen al klaar. In drie uurtjes reden we van Negombo naar Sigiriya. Ook hier hebben we een prima hotel, eigenlijk een mini huisje van alle gemakken voorzien, in een hele mooie omgeving. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan, beetje gewandeld en gerelaxed.

Op onze tweede dag in Sigiriya zijn we naar Polonnaruwa geweest, een van de oude koningsteden van Sri Lanka.  Hier hebben we de hele ochtend in het bijzijn van een gids de ruïnes/tempels bekeken. De ruïnes liggen verspreid over verschillende blokken. Zeer bijzondere plek, veel ruïnes zijn goed bewaard gebleven.

Op de terugweg naar het hotel zagen we in de verte ook wilde olifanten, erg leuk om te zien.

Vandaag hebben we o.a. alle kanten van de Sigiriya Rock (ook wel Lion rock genoemd) bezichtigd. In een tuktuk zijn we rondgereden en hebben we de mooie omgeving bewonderd. In eerste instantie wilde we de Pidurangala rock beklimmen, maar dat werd ons afgeraden (of in ieder geval Diane).

Na ons rond ritje ging Klaas alsnog naar boven. Na een beetje veel klimmen en klauteren kwam hij boven en was overdonderd van het uitzicht daar. Het bleek een grote kale stenen vlakte te zijn waar je zo overheen kon lopen. Dus vanaf alle kanten kon je hele mooie foto’s maken vanaf ongeveer 350 meter hoogte. En met uitzicht op de Lion Rock, waar iedereen heengaat, en duur moet betalen…..

Daarna gingen we, na een lunch, door naar Hiriwadunna lake. Om daar op een ouwerwetse boeren kar, getrokken door twee koeien, naar het meer gebracht werden. Daar stapten we in een bootje en voeren we over het meer wat bijna dichtgegroeid was met lelies en planten. Maar wel een mooi rust plekje. De roeiman bracht ons naar een eilandje in het meer waar een moeder typetje ons wat lekkere dingen voorschotelde. Erg lekker en erg vriendelijke mensen. Na het hapje en erg lekkere thee bracht de roeiman ons terug naar de taxi, die ons terugbracht naar ons huisje. Daar hadden we besloten om bij het hotel te dineren. En dat bleek helemaal goed, want alles smaakte erg lekker. De lekkerste curry tot nu toe! Ook werd er ter plekke nog een bier uit het dorp gehaald voor Klaas. Want iets te drinken bij het eten is wel nodig in verband met de scherpte van de gerechten.

Morgen reizen we verder richting Kandy, daar nemen we afscheid van onze taxichauffeur Chaminda. In Kandy blijven we slechts 1 nachtje om de volgende ochtend met de trein verder te reizen. Een van de mooiste treinreizen ter wereld volgens velen…

Liefs, Klaas & Diane

6 thoughts on “Negombo & Sigiriya

1. Hallo Diane & Klaas
    Wat al een avontuur, en dan is dit nog maar t begin van jullie mooie reis.
    We zijn nu al benieuwd naar jullie volgende belevenis .

Fijn dat de reis goed verlopen is. Reizen is vermoeiend vooral als het zo end weg is. Toch!
    Geniet van de mooie reis,en wij lezen de verhalen wel.
    Hier gaat het weer kouder worden.

Groetjes en veel liefs van Pap & Mam. Xx

2. Hallo Dane en Klaas.

Geniet van een mooie vakantie.
    Met ons gaat alles goed.
    Kijk maar of je nog papier geld mee kunt brengen??

Een hele mooie vakantie verder.

3. Haa Diane en Klaas..

Fijn om tehoren dat jullie goed zijn aangekomen en belangerijkste dat jullie ervan genieten!!
    Heel veel plezier en geniet ervan!!
    Het is julie gegunt!!

Liefs Kim xx

4. Cool man, Olifanten. Ook erg benieuwd naar de treinreis.
    Goed om te horen dat de reis naar wens verloopt.
    Enjoy!!

Liefs van je Broer, schoonzus en de neefjes Brouns!

5. Hallo Diane en Klaaas,
    He tziet er allemaal geweldig uit geniet er maar lekker van.
    Groetjes Pap xxx

6. Hallo Diane en Klaas,
    Het is weer een hele belefenis zon reis mooi dat de rei s goed is verlopen.
    Jullie hebben leuke fotos gemaakt ziet er allemaal geweldig uit.