Viñales

Afgelopen zondag zijn we met de bus aangekomen hier in Viñales. Het was een prima ritje van zo’n twee uurtjes.

Bij de bushalte stonden diverse Casa eigenaren te wachten op nieuwe logees. Aangezien onze Casa al was geboekt, gingen wij opzoek naar een taxi. Uiteindelijk werden we twee blokken verderop afgezet bij onze Casa, ook deze voldoet weer aan onze wensen. Lekker dichtbij het centrum, waar je zo heen kunt lopen. En een erg mooi uitzicht, een van de redenen dat we deze Casa geboekt hebben.

Viñales bestaat uit super veel Casa’s, bijna ieder huisje is er wel een. Ook zijn er veel restaurantjes. Diane heeft in Nederland al goede paladares (huiskamer restaurants) opgeschreven. En tot nu toe kloppen de reviews ook, erg lekker eten.

Diezelfde middag zijn we met de taxi naar Balcon de Valle geweest van waar we een mooi uitzicht hadden over de beroemde mogotes en de Valle de Viñales.

Daarna gingen we naar een beschilderde rotswand, de Mural de la Prehistoria. De schildering moet herinneren aan de ver in het verleden terugreikende ontwikkeling van het landschap, de natuur en de geschiedenis van de bewoners van deze streek.

Vervolgens zijn we terug gewandeld naar onze Casa, zo’n vier kilometer.  Erg mooi om zo door het bijzondere landschap te lopen.

Op onze tweede dag in Viñales zijn we naar een tabaksplantage gelopen. Hier werden o.a. de bladeren gedroogd. Verder hebben we er relaxdagje van gemaakt, het blijft tenslotte wel vakantie.

Vandaag zijn we nog naar een paradijs strandje geweest, Cayo Jutias, zo’n 60 kilometer verderop. Helaas waaide het er behoorlijk, dus echt lang zijn we niet gebleven. Gelukkig konden we dat zelf bepalen, want we waren er met een taxi.

We lieten ons afzetten bij het restaurant waar we s avonds graag wilde eten, omdat het een gewild plekje is, leek het ons slim om te reserveren, maar helaas dat was niet mogelijk. Toen we door het dorpje liepen later op de middag, werden we aangesproken door de ober van het restaurant. Hij kon toch een tafel voor ons reserveren.

Vanavond zijn we dus bij El Olivio gaan eten, bij aankomst stond een behoorlijke rij te wachten voor de ingang. Wij toch maar naar binnen en vragen, en jawel hoor ons tafeltje stond al op ons te wachten! Wederom heerlijk gegeten hier!!

Morgen staat er een lange reis op ons te wachten, dan gaan we nl. naar Trinidad, zo’n 6 a 7 uur met de taxi.

Liefs, Klaas & Diane

One thought on “Viñales

1. Hallo Diane en Klaas:
    We merken dat de internet verbinding niet zo geweldig is,dus als jullie dit lezen zijn jullie misschien al met de voorbereiding bezig om de thuisreis te beginnen.
    Maar geniet nog van de dagen in Cuba, en voor staks goede Thuisreis.