Bohol, Cebu & Manilla

Bohol, Cebu ėn Manilla horen we jullie denken, uhmja. Ons schema verloopt iets anders dan gepland… Afgelopen zaterdag zouden we met de ferry van 14 uur naar Cebu gaan. Toen de taxi ons kwam ophalen hoorde we van hem al dat alle ferries waren geannuleerd vanwege een tropische storm in de buurt van Cebu City. Waar wij overigens geen last van hebben gehad. Maar goed, geen ferry dus. We hebben toen maar een hotel gezocht in Tagbilaran, dichtbij de haven. Dezelfde dag hebben we onze tickets om laten boeken voor de eerste van de volgende ochtend om 7 uur. Dit kostte behoorlijk wat tijd, de rij was niet eens extreem lang maar het duurde wel een eeuwigheid!

Via Tripadvisor zagen we dat er een heel goed restaurant in de buurt van ons hotel zat, daar zijn we dus maar naar toe gegaan en hebben super lekker gegeten.

Gisterochtend zaten we om 6 uur al in de tricycle (een brommertje met zijspan) op weg naar de haven. Er stond alweer een lange rij om in te checken, ook deze keer hadden ze alle tijd. In eerste instantie leek onze ferry om 7 uur te vertrekken, maar al gauw werd het tijdstip 8.30 uur en vertrokken we uiteindelijk om 10.30 uur… Flink balen, want onze vlucht zou om 13.35 uur vertrekken…

Om 13.32 uur kwamen we aan op de luchthaven, onze vlucht hebben we dus gemist. We zijn toen maar naar de ticketbalie gegaan om te informeren naar de mogelijkheden. Een rechtstreekse vlucht was de komende dagen niet mogelijk en de eerste vlucht via Manilla zou de 21e zijn.

We hebben ons toen naar een hotel laten brengen dichtbij de luchthaven, zodat we daar in alle rust konden bedenken wat we gingen doen. Gelukkig was onze prive reisgids beschikbaar en vond ze met haar tablet een vlucht van Manilla naar Palawan voor de 20e, toch mooi een dag eerder. Die hebben we maar geboekt en hielden even onze ogen dicht voor de totaal prijs. Nu nog een vlucht van Cebu naar Manilla boeken. Opzich zou dat niet moeilijk moeten zijn, ware het niet dat er een festival was in Cebu dit weekend. Veel vluchten waren dus al vol, voor 19 januari waren er helemaal geen vluchten meer. Om 18 uur zijn we opnieuw naar de luchthaven gegaan, misschien dat zij nog een optie voor ons hadden. En jawel, ze hadden nog een vlucht om 20.15 uur!! We moesten alleen nog even onze bagage bij ons hotel ophalen en uitchecken bij het hotel terwijl we er niet eens hebben geslapen. Het was even wat heen en weer gevlieg, maar we hebben het gehaald! Om 22 uur zijn we geland in Manilla en daar hebben we vandaag doorgebracht. Net zijn we in een enorm winkelcentrum geweest waar je wel kunt verdwalen en dagen kunt vertoeven om alles gezien te hebben.

Morgenvroeg om 10.00 uur vliegen we hopelijk dan echt naar Palawan. We vliegen met Cebu Pacific LP

Liefs, Klaas & Diane

2 thoughts on “Bohol, Cebu & Manilla

1. Hoi Diane en Klaas,

Leuk reisverslag weer. En mooie foto’s, smaakt naar meer. Geniet er maar lekker van. Sommige beslommeringen zoals ombouwen en vertragingen zijn mooi te typeren als de bijvangst en de ideologie van het flexibel reizen. Dat maakt de vakantie zeker achteraf heel speciaal. Het relaxen kan later… liefs van ons.

2. Hallo Klaas en Diane wat zien jullie weer veel en wij ook door jullie mooie verslagen.
    En de onverwachte tegenslagen , jullie zullen zien dat die het laatst vergeet.
    we wensen jullie nog veel vakantieplezier. En we wachten op de verdere reisverslagen. gr. René en Marijke