Placencia & Caye Caulker

Na een unieke vlucht zijn we gisteren aan beland op één van de cayes die Belize rijk is, nl. Caye Caulker. Een prachtig eiland omringd door een aquablauwe zee.

Onze dagen in Placencia hebben we heerlijk doorgebracht op het strand met een boekje afgewisseld met een verfrissende duik in de zee en een wandeling door het gezellige dorpje.

Gisteren werden we opgehaald door de taxi om ons te laten brengen naar de luchthaven. Nou ja, luchthaven… Meer een stukje autoweg met een bushalte plaats… De gate leek meer op een huiskamer, waar we dan ook gezellig zaten te wachten, samen met de piloot en wat mede passagiers tot we in moesten stappen.

Geen controles ofzo hoor. Daar doen ze niet aan. Gewoon, zoals je bij de bus doet, instappen, gordels om, deuren dicht, en gaan. Mooi hoor. In totaal zaten we met 12 mensen plus piloot in het vliegtuigje, meer mensen kunnen er ook niet in. Wij achterin met aan beide kanten raampjes en naar voren uitzicht op de piloot, jaja het bestaat nog dat je in de cockpit mag kijken!

In de lucht zaten we niet hoger dan een paar honderd meter, zodat je mooi naar beneden kon kijken. Prachtig gezicht was het. Het zwabberde afentoe wel een beetje maar dat was niet erg, het was genieten. Na 25 minuten waren we al in Belize City, daar moesten we eruit om naar de watertaxi te gaan. Even in een taxi. Bij die halte even een uurtje wachten en toen weer op de boot naar Caye Caulker. En nu zitten we weer in ons hotelletje. Het was maar een klein stukje lopen vanaf de watertaxi, het eiland is in totaal 7 km lang dus je kunt hier prima overal met te voet naartoe. Voor de luie mensen zijn er fietsen te huur of van die golfkarretjes.

Vanochtend zijn we naar de split gelopen, een scheiding die is ontstaan na een orkaan. Je kunt er heerlijk zwemmen en dat hebben we ook gedaan. Straks weer even terug, even kijken en onze snorkel uitproberen.

Liefs, Klaas & Diane

2 thoughts on “Placencia & Caye Caulker

1. Wat een heerlijke foto’s. Mooi plekje. De reishandleiding neem ik graag na afloop in ontvangst. Ben niet van het zelf organiseren maar inmiddels is deze verkenning van jullie een prima referentie. Wat een mooie vakantie zeg. Tot snel.

groetjes, Jeroen, Yvonne en Jasper
    ps wij gaan donderdag naar Zweden (Mälmo) en Kopenhagen. Lekker met de auto. Ben benieuwd.

2. Hoi Diane en Klaas

Geweldig wat een genieten. Alleen met dat vliegtuigje weet ik niet of dat gedaan zou hebben.
    Maar mooie dingen zien jullie wel, dat neemt niemand jullie meer af.
    We zijn benieuwd wat voor avonturen jullie nog gaan beleven.
    Geniet er maar van. En we lezen de verhalen wel.m