San Ignacio

Daar zijn we dan, aan de andere kant van de wereld. Gisteren zijn we aangekomen in Belize na een vlucht van 3 uren vanuit het koude witte Atlanta. Echt veel sneeuw lag er niet, maar de stad was volledig van slag. Blijkbaar had de sneeuw hen nogal overvallen in combinatie met de vrieskou. Verschillende wegen waren afgesloten en op dinsdag waren er diverse vluchten geannuleerd. We hebben daar gelukkig niets van gemerkt.

Na aankomst in Belize City werden we met een bordje verwelkomd door onze taxi chauffeur. Hij bracht ons naar San Ignacio, het westen van Belize. De rit duurde zo’n 2 uren. Onderweg zagen we veel groen, groen en groen. Afgewisseld met wat bordjes ‘for sale’. In the middle of nowhere kon je stukken grond kopen.

Rond kwart voor drie in de middag kwamen we aan in ons hotel River Park Inn. De eigenaar Bing stond ons al op te wachten. Een prima hotelkamer middenin een mooi parkje. We worden hier omringd door allemaal vogelgeluiden, zo werden we vanochtend ook gewekt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vandaag hebben we het dorpje verder verkend. Net wat bananen gekocht op de markt voor zo’n 25 cent. Nu zitten we op ons balkonnetje uit de zon. Heerlijk vertoeven zo met al die gezellige geluiden.

Morgen gaan we waarschijnlijk naar Xunantunich, een archeologische vindplaats. Straks nog even kijken welke bus we daarvoor moeten hebben. Het ‘busstation’ ligt hier 10 minuten vandaan, dus dat moet goed komen.

Nu eerst hier verder genieten van de omgeving.

Liefs, Klaas & Diane

4 thoughts on “San Ignacio

1. Hoi Diane & Klaas
    Nou jullie hebben al een belevenis achter de rug. En zullen nog wel veel moois te zien krijgen en beleven.
    Fijn dat tot zover goed is gegaan, want ja! met die sneeuw weet je ‘t maar nooit he.
    Hier regent het, en dat gaat wel de hele dag duren.
    Geniet van de zonnige omgeving en de natuur, en tot schrijfs.

Liefs Mam & Pap xxxx

2. Diane en Klaas

Fijn dat alles goed verlopen is. Geniet maar van een mooie vakantie, Hier regent het pijpenstelen

Wiel en Annie

3. Haa Diane & Klaas.

Blij om te horen dat jullie goed zijn aan gekomen..
    Geniet van het zonnetje, en de omgeving…
    Hier is het vandaag wat minder ca weer… maar de andere dagen hebben we best veel zon gehad.
    En niet echt koud… was heerlijk om buiten te zijn.

Heel veel plezier!!!!!

Dikke knuffel

Liefs Kim xx

4. Hé Tante Diane en ome Klaas,

Leuk zeg. Hier is alles oké. Logeren bij Opa en Oma en koekjes bakken met Mama. Ik wens jullie heel veel plezier.